Afgevaardigden overleggen over Wereldjongerendagen in Fátima

Kardinaal Kevin Farrell hoopt dat de Wereldjongerendagen 2023 in Lissabon kunnen bijdragen tot een synodale Kerk en een ontmoeting met Christus.
19/10/2022 - 09:00
Op weg naar de wereldjongerendagen van Lissabon
Op weg naar de wereldjongerendagen van Lissabon ©WJD2023

In de Portugese bedevaartsplaats Fátima zijn momenteel een 300-tal afgevaardigden uit een honderdtal landen samen om de Wereldjongerendagen (WJD) 2023 in Lissabon voor te bereiden. De bijeenkomst vindt plaats op initiatief van het organisatiecomité van WJD 2023 in samenwerking met het Dicasterie voor de Leken, het Gezin en het Leven

De deelnemers werden verwelkomd door kardinaal Kevin Farrell, de prefect van het betrokken dicasterie. Hij hoopt dat de bijeenkomst de banden tussen landen en culturen zal bevorderen. De volgende WJD in Lissabon moeten een open ruimte worden, waar jonge mensen Jezus Christus kunnen ontmoeten en hun levensroeping in Hem kunnen vinden. Mogen deze WJD een nieuw begin zijn voor velen van ons en voor de samenleving.

De editie 2032 van de Wereldjongerendagen zal van 1 tot 6 augustus 2023 plaatsvinden in Lissabon. Voorafgaand worden de jongeren van 24 tot 31 juli 2023 uitgenodigd voor de Dagen van Ontmoeting in de bisdommen en parochies van Portugal.

Bron: SIR