Petrus die als spelleider het hele spel aanwezig is in de ruimte voor hulp en begeleiding. Voor een mooie inkleding kan de spelleider zich ook als Petrus verkleden.
1 lokaal of buitenruimte met voldoende verstopmogelijkheden
Een cijferslot met drie cijfers. De code in het voorbeeldspel in 629, maar je kan de code zelf ook bepalen. In het spelverloop vind je meer uitleg.
Een sleutelbos
Eventueel zure snoepsleutels
Een glazen bokaal of pot met een draadbeugel om de sleutels in te verbergen en het cijferslot aan vast te hangen.
Een (geld)kistje met een beugelslot (met sleutel) (opdracht 3)
Minstens 4 Bijbels (waarvan 1 Bijbel met de cijferhint) (opdracht 3)
Enkele afbeeldingen van Petrus en sleutels als versiering
Laptop of smartphone met internetverbinding om de QR-code van opdracht 4 te scannen
Enkele blaadjes papier en pennen
Bloempot
Plakband en/of duct tape om het materiaal te bevestigen
12 afbeeldingen van Petrus als versiering (opdracht 0)
6 letters van het woord ‘Petrus’ (opdracht 1)
3 hints om de code te kraken (opdracht 2, 3 en 6)
6 kunstafbeeldingen van Petrus (opdracht 2 en 3)
‘Kraak de kluis’-puzzel (opdracht 4)
8 kleine kaartjes met Bijbelperikopen (om in het geldkistje te steken) (opdracht 4)
6 kleine afbeeldingen die 6 belangrijke momenten uit het leven van Petrus illustreren (opdracht 4)
Puzzel van 35 puzzelstukken in een zakje met aan de achterzijde een QR-code naar de Petrusquiz (opdracht 5) (Het puzzelbestand print je best recto/verso af op A3 formaat).
6 postkaarten van de plekken in Rome met een link met Petrus (opdracht 7)
1 A3-kaart van Rome met aanduidingen (opdracht 7)
1 rebus (opdracht 7)
1 antwoordsleutel om de code te breken (opdracht 7)
Tip: Lamineer het materiaal als je het door verschillende groepen laat gebruiken. Op die manier gaat het langer mee.
Heb je vragen, suggesties, bemerkingen,...? Stuur een mailtje naar Els van de dienst parochiecatechese & gezinspastoraal.
Exemplaar van de escaperoom in de docdienst
Je kan een exemplaar van de escaperoom ontlenen in de docdienst.