Vlaamse Catechistendag – Save the date: 18 juni 2022

Op zaterdag 18 juni 2022 vindt in Grimbergen en Vilvoorde een nieuwe editie van de Catechistendag plaats.
02/10/2021 - 11:00

Na de vorige deugddoende editie kunnen de catechisten alvast uitkijken naar de Catechistendag 2022. De Interdiocesane Commissie voor Catechese (ICC) organiseert opnieuw een dag vol ontmoeting en uitwisseling, over het eigen groeien in geloof en over het catechist zijn.

Op zaterdag 18 juni 2022 worden de deelnemers in de voormiddag verwelkomd in de abdij van Grimbergen. Na de ontvangst volgt een inhoudelijke inleiding: Stijn Van den Bossche wordt bedankt voor zijn jarenlange inzet voor de catechese en komt daarna zelf aan het woord over Tomas Halik.  Daarna gaan de catechisten op tocht naar Vilvoorde via de mooie wandelroute Van basiliek tot basiliek. Onderweg picknicken ze samen. Ook een verplaatsing met de bus is mogelijk, met een tussenstop bij een van de basilieken.

De interdiocesane dag wordt afgesloten met een gezamenlijke eucharistieviering in Vilvoorde, waarin mgr. Lode Aerts, bisschop van Brugge en referent voor catechese, voorgaat.

De deelnemers kunnen daarna gemakkelijk met het openbaar vervoer terug naar de abdij, waar ze hun wagen geparkeerd hebben.

Meer informatie volgt in het voorjaar. Inschrijven zal vanaf dan mogelijk zijn via de website van ICC: www.kerknet.be/organisatie/icc

Belangstellenden noteren alvast de datum in hun agenda en verspreiden het nieuws!

De oproep is ondertekend door mgr. Lode Aerts, bisschop van Brugge en referent voor catechese, en Bart Willemen, secretaris van de ICC